tisdag, december 12, 2006

Tillbaka i tiden



Idag har jag köpt jeans. Det är lite som att förflytta sig till början av 90-talet då man hade jeans så här höga. Ganska coolt. De går upp i midjan precis. Det var de högsta som fanns på JC. Jag blev sugen på höga jeans när jag kom på att man kan trolla fram en rumpa. Så nu ser jag ut som om jag har en lagårdsvägg, precis som på högstadiet :D

Jag var faktiskt ute efter Cheap Mondays Eiffel Tower, men tyvärr hittade jag inte dem i stan. Jag tyckte de var coola redan första gången jag såg dem.

Som den gamling jag är roas jag av när alla unga visar sina jeans och säger att de är höga i midjan. Hoho, de var inte med mig när jag växte upp :D Men nu har jag jeans som verkligen är höga i midjan och som sitter som ett ålaskinn. Jag kan gå ner i vikt i dem och jag kan nästan ha dem nu. Praktiskt.

Trots att det sägs vara trendigt med hög midja så hittade jag ändå inga mer än de här med riktigt hög midja. Otroligt. Dagens ungdom vet för katten inte vad hög midja är :D Själv sitter jag här i mitt andra skinn långt över naveln.

2 kommentarer:

becka sa...

Haha, hög midja personifierar det absolut värsta av åttitalet för mig! Jag har t.o.m. bloggat om det en gång (texten "nu blir det glam" på "bollen ä rund" i september) Jag såg, och ser absolut inte klok ut i dem, rumpan blir liksom jäääääättelång, och jag köper alltid superlåga jeans. Idag har jag på mig ett par "normalhöga" jeans och t.o.m. det känns fel på mig! Fast de på fotona här sitter ju skitsnyggt på dig, särskilt bakifrån. Lite orättvist;-)

Klara sa...

hehe, jag tror jag läst det på ett antal ställen nu att hög mijda passar de mulliga å låg passar de smala, så det skulle ju stämma på oss då? ;)

Har du långt eller kort liv för resten? Jag har ett vansinnigt långt liv.

Jag var helt förskräckt när jag insåg att de höga midjorna skulle komma tillbaka, men sen antar jag att jag helt enkelt var trött på mina lågmidjade jeans å den silhuett de gav, så jag ville testa nåt annat. Största nackdelen med dessa jeans är att det är svårt att andas. Ska återkomma till det i kommande inlägg :)