fredag, december 08, 2006

Garderobrensning


Idag rensade jag ur min garderob. Jag har gått ner bara 10 kilo i vikt sen i april men ungefär det dubbla i antal cm.

Hur som haver har jag bara ett par för stora jeans och ett par lite för små jeans kvar. Det håller inte. Så har jag 2 par mjukisbyxor varav de ena för stora. Så jeans står högt på listan.

Igår när jag badade skulle jag hoppa i vattnet rakt ner utan att hålla för nästan. Det resulterade i att brösten ramlade ur baddräkten. Dock hände det som tur var under vattnet. Men det har visat en gång för alla att den där baddräkten är ingen simbaddräkt hur snygg den än är. Så jag måste ha en ny sådan.

Har upptäckt att nästan hela min garderob består av a-linje, avskuret från bysten och nedåt. Och att vissa plagg som jag tröttnat på faktiskt helt enkelt inte sitter så bra, till exempel en väldigt vacker brun klänning med aprikosrosa rosor. Men så är det...

Mina topar är för slitna eller för stora, så jag har bara ett tiotal kvar nu. Högt på listan står mera omlott-tröjor. Och kanske en kavaj.

Dessutom känner jag för att återigen gå tillbaka mer och mer mot mina ursprungliga färger, dvs höstens. Enligt färganalysen jag gjorde för drygt 10 år sedan.

Och sen blir det långa och breda sidenband, som man kan vira flera varv runt.

Tur att det snart är jul och att flera än jag tycker jag behöver kläder! Men jag är i alla fall glad för klänningen, även om jag råkade pasta fel bild på den :D

Inga kommentarer: