tisdag, november 28, 2006

Nytt från provhytten



Var och provade klänningar idag. Det är nedslående. De allra flesta klänningarna i affärerna är fortfarande på tok för små. Men så finns det de som sitter som en smäck. Men någon jävel har gjort den i kliande ylle ;/ Fast självklart är det därför den är så snygg. Men jag kommer aldrig använda den när den kliar så, hur bra den än sitter å hur snygg den än är ;(

Sen har vi dagens absoluta favorit, från Sisters. Men den kostar å andra sidan skjortan, 700 spänn närmare bestämt. Hade den varit brun hade jag nog köpt den direkt, men nu råkar den vara svart å jag klär inte i svart, tyvärr. Men här är en bild på den iaf.

Men mestadels var det som sagt en besvikelse. Jag har gått ner massvis i vikt och gått ner flera storlekar, men ändå får jag inte på mig de flesta av klänningarna jag provar. Jag provade nog minst 20 klänningar idag och av dem fick jag på 4 stycken ungefär. Resten är för små upptill, både över bysten och över revbenen, dvs jag måste vara väldans mycket mindre för att få på mig dem. Misströstar onekligen inför shoppingen i Budapest, när jag inte ens kan få på mig svenska kläder. *suck*

Kanske hade jag fått på mig dem om någon dragit upp alla dragkedjor, men jag var ensam och kunde inte prova.

2 kommentarer:

Lina sa...

jag älskar den gröna stikade. finns den fortfarande i jkpg? den är slut överallt här, tror jag.

Klara sa...

fanns i förrgår iaf. tror det fanns en storlek 36. men de är ganska stora i storlekarna. jag har en 36 på mig på bilden tror jag, kanske 38. på a6