torsdag, november 09, 2006

Galafest

Jahapp, så är det inte sämre än att man ska på personaljulfest i form av "galafest" med trerätters (och gratis sprit ;D) på Hotel Imperial i Köpenhamn. Naturligtvis är det klädkod, "helst smoking, minst kavaj" för pojkar, klänning för flickor. Och jag har såklart ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig. Jag har inte använt klänning så mycket i mitt vuxna liv, på något vis tycker jag att min rumpa blir gigantisk i de flesta och magen sticker också ut alldeles för mycket. Jag trivs däremot rätt bra i kjol, även om det på grund av kyla är något jag väldigt sällan använder vintertid.
Men nu ska jag iallafall ha en klänning! Jag har tittat runt lite, både i afkbutiker och på nätet och tror att jag har bestämt mig för att jag vill ha en ganska enkel, svart sak, något i den här stilen:
(Fast egentligen, egentligen skulle jag vilja ha den röda versionen av den första, men det känns lite... Vågat? Jag gillar rött, men tjaa man syns ju så mycket... (Den, och den likadana svarta, kommer från Haléns, 349kr, den uppe till höger kommer från h&m, 298kr, de två nedre kommer från vero moda, pris okänt.)
Jag tror att klänningen ska vara lite längre, som de två nedre, men jag vill ha modellen som de övre, dvs. att den går in i midjan. De nedre är nog inte lika smickrande för min figur, de passar nog bäst på någon lång och smal (förresten är det bara jag, eller är inte det rosa bandet på den ena bara skitfult?). Hur som helst, så kräsen som jag är kommer jag väl aldrig att hitta någon... Och jag har "bara" en vecka på mig, annars hade jag nog ändå beställt den övre till vänster, men dels vet jag inte om jag övht hinner få den i tid och dels får jag inte tid att byta om storleken skulle bli fel. Det är verkligen bra att man är ute i tid... Några skor har jag inte heller egentligen, men det giter jag nog inte köpa. Jag är lite snålis och vill inte lägga ut pengar på den typen av sko som kommer att behövas, eftersom jag med ganska stor säkerhet kan säga att jag nog inte skulle använda dem igen (mer än möjligtvis vid något enstaka tillfälle). Så jag tänker försöka låna istället men vi får se hur det går med det. Och med klänningsköpet. För jag lär väl återkomma med det. =)

Och eftersom det här är en modeblogg får jag väl helt kort kommentera första avsnittet av Ugly Betty som jag såg igår, helgulligt! Inte alls lika dryg som den där pradanåntingfilmen jag började se för några veckor sedan. Orkade ändå med ca.40min. sedan fick det vara nog (även om Meryl Streep var rätt rolig, men det klarade sig inte resten på tyvärr).
Men vad är grejen med att chefen blev snäll? Det är ju helt knasigt, tycker jag! Så kan det ju inte vara, han ska ju vara ond. Ska nog ändå ta och ladda ned fortsättningen någon dag.
(Här hittar ni förresten mitt ugly bettyskolfoto, tandställning, glasögon, värsta ögonbrynen och stora håret. Skulle tro att jag är 12-13 år där. Sedan åkte tandställningen av, jag skaffade linser och började platta håret. Sånt är livet! :-D)

Ännu ett tillägg, ska man ha hudfärgade eller svarta strumpbyxor till klänningen? Vet att det finns regler för sådant nämligen, vill inte komma med tvärtemot vad alla andra har... Får nog ta och googla på det lite senare när jag har tid, nu måste jag rusa. Hej och ha en bra kväll!

Inga kommentarer: