tisdag, november 07, 2006

Klara säger hej

Då ska den här bloggen sparkas igång då. Ironiskt nog samtidigt som min kamera befinner sig på en neonatalavdelning och det inte kan bli några outfitbilder på ett tag. Men det får bli som det blir med den saken.

Ska väl bara skriva lite kort om varför jag ville göra den här bloggen. Jag var mest trött på att de flesta modebloggar ser likadana ut och ville ha nåt annat. Och sen är också bristen på modebloggar för mulliga väldigt stor. Hittills vet jag bara en blogg som har bilder och pratar om mulligt mode. Andra med mulliga modebloggar visar inte sig själva.

Stil? Tja, jag har en hel del kläder kvar i min garderob från olika tidsepoker, jag ogillar att slänga gamla kläder som fortfarande är hela och tycker om att återanvända kläder när modecyklerna svänger tillbaka. Jag har heller inget mot att handla väldigt billiga kläder, t ex Ullared eller närliggande Olssons.

Annars är nog alinje och empir det som är är mest signifikativt för mig. Och att ytterst sällan klä mig som min ålder. Finns ingen anledning till det!

Jag kommer oxå basha ställen som inte har kläder för sådana som mig skoningslöst, dvs de flesta ställen överlag :D

Att klä en kort och mullig kropp är nästan omöjligt. Jag hatar de där tältkläderna som en del tycker tjocka ska gömma sig i.

Och för övrigt tycker jag hull är snyggt, rent estetiskt föredrar jag mullighet.

Det var det om mig.
Välkommen hit.

Inga kommentarer: